Ժամանակը չվերականգնվող և շատ թանկ ռեսուրս է ցանկացած մարդու, հատկապես գործարարի համար:
Այս հոդվածը օգտակար է գործարարների, մարքեթոլոգների և բոլոր նրանց համար, ովքեր անընդհատ նոր գաղափարներ են փնտրում։
Նորարար բիզնես մոդելի արդիականությունըՀաջողության շատ պատմություններ սկսվել են նախ և առաջ նորարարական բիզնես մոդելից, այլ ոչ թե հիանալի պրոդուկտից, չնայած նրան, որ պրոդուկտը բիզնեսի հաջողության համար ունի բավականին մեծ կարևորություն:
Amazon - դարձել է աշխարհի ամենամեծ առցանց խանութը՝ առանց գեթ մեկ օֆֆլայն խանութի
Apple – երաժշտություն ներբեռնելու ամենամեծ հարթակն է, բայց և այդպես չունի ձայնագրման ստուդիա, չի վաճառում ձայնասկավառակներ:
Netflix - նոր շունչ է հաղորդել տեսանյութերի վարձույթին, բայց և այդպես չունի օֆֆլայն խանութ։
Starbucks - աշխարհում սուրճի խոշորագույն ցանցն է, որը պրեմիում գներով սովորական սուրճ է վաճառում։
Ներկայացնում ենք նորարարական բիզնես մոդելների տեսակները, որոնք շուկայում արդեն հաստատել են իրենց մեծ ազդեցությունը։
- Freemium
- Long Tail
- Lock-in
- Crowdfunding
- P2P (Peer-to-Peer)
- Վարձավճար
- Աճուրդ
- Համօգտագործվող սեփականություն
- Բաժանորդագրություն
- Ինքնասպասարկում
- Համագործակցություն
- Aikido
Այժմ ներկայացնենք
1. Freemium (Սկսել «անվճար»)Անունն արդեն հուշում է, որ բիզնես մոդելը բաղկացած է երկու մասից՝ անվճար և պրեմիում: Ապրանքի հիմնական մասը տրամադրվում է անվճար, իսկ ավելի արժեքավոր տարբերակը ձեռք բերելն արդեն վճարովի է: Այստեղ առանցքայինը անվճար տարբերակից վճարովի տարբերակի անցնելու ճանապարհն է:
Օրինակ, Spotify երաժշտական հավելվածը: Այն անվճար օգտագործող սպառողները ստիպված են անընդհատ լսել գովազդային հոլովակներ, մինչդեռ՝ պրեմիում բաժանորդագրությունը ապահովում է սիրված երաժշտությունն առանց գովազդային ընդմիջումների։
Մտածեք` հնարավո՞ր է Ձեր պրոդուկտներից ինչ-որ բան անվճար տալ, բայց, որն օգտակար կլինի հաճախորդի համար։ Անվճար պրոդուկտը տրամադրելուց հետո, առաջարկե՛ք մեկ այլ օգտակար և արժեքավոր պրոդուկտ, սակայն արդեն վճարովի տարբերակով։
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- Hotmail (1996)
- SurveyMonkey (1998)
- LinkedIn (2003)
- Skype (2003)
- Spotify (2006)
- Dropbox (2007)
2. Long TailԱյս բիզնես մոդելի հիմնական սկզբունքն է՝ վաճառել մաս-մաս: Ընկերությունները, որոնք օգտագործում են այս բիզնես մոդելը, կարող են իրենց շահույթի մինչև 60%-ը ապահովել ցածր պահանջարկ ունեցող ապրանքների վաճառքից: Շահույթի մեծ մասը ստացվում է ոչ թե բեսթսելլեր պրոդուկտներից, այլ ոչ մեծ պահանջարկ ունեցող կամ եզակի պրոդուկտներից:
Amazon-ը հիանալիորեն կիրառում է «Long tail» բիզնես մոդելը: Amazon-ի շահույթի 40%-ը գալիս է այն գրքերի վաճառքից, որոնք հնարավոր չէ գտնել օֆֆլայն գրախանութներում: Եզակի պրոդուկտների շարքը Amazon-ի համար եկամտի արժեքավոր աղբյուր է։
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- Amazon Store (1995)
- eBay (1995)
- Netflix (1999)
- Apple iPod / iTunes (2003)
- YouTube (2005)
- LEGO (2005)
- Lulu.com (2006)
3. Lock-InԲիզնեսի այս մոդելն առաջին անգամ օգտագործվել է հայտնի John Rockefeller Standard Oil - ի կողմից: Բայց ավելի լայն տարածում է է ձեռք բերել Gillette ընկերության միջոցով։
Բիզնես մոդելի կենտրոնական գաղափարն է հաճախորդների վստահությունը շահել` նվազեցնելով հիմնական պրոդուկտի գնման խոչընդոտները։
Հիմնական պրոդուկտը շուկայականից առաջարկվում է ցածր գնով, իսկ լրացուցիչ իրերը վաճառվում են բարձր գնով՝ ապահովելով եկամտի զգալի մասը: Հիմնական պրոդուկտի գնիջեցումը նվազեցնում է խոչընդոտները, որոնք խանգարում են հաճախորդներին գնում կատարել:
Այս բիզնես մոդելը ակտիվորեն օգտագործում է Apple-ը․ ներբեռնվող երգերը վաճառում է մատչելի, բայց նվագարկիչ սարքերը կամ դրանցում առկա բաժանորդագրությունը՝ շուկայականից բարձր գնով։
Բիզնես մոդելի այս օրինակը հայտնի է B2C ոլորտում, բայց այժմ լայնորեն կիրառվում է կարելի է գտնել B2B-ում, հատկապես մեքենայի սպասարկման վաճառքի ծառայություններում
Այսինքն՝ նախքան հիմնական պրոդուկտ առաջարկելը, կազմե՛ք հարակից պրոդուկտների վաճառքի սխեման։
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- Standart Oil (1860)
- Gillette (1904)
- Lego (1949)
- Microsoft (1975)
- Hewlett-Packard (1984)
- Nestlé Nespresso (1986)
- Nestlé BabyNes (2012)
- Nestlé Special.T (2010)
4. CrowdfundingԱյս բիզնես մոդելը բնութագրվում է մեծ թվով անհատների կողմից բիզնեսի ֆինանսավորմամբ և ունի մի քանի նպատակ.
- Գումար հայթայթել գաղափարի իրականացման կամ բիզնեսի մասշտաբավորման համար
- Ստուգել պահանջարկը և իրականացնել վաճառքներ
- Սահմանափակել պրոֆեսիոնալ ներդրողների ազդեցությունը բիզնես տալով առավել մեծ ազատություն:
Ի տարբերություն ֆինանսիստների և բանկիրների՝ քրաուդֆանդերները ավելի քիչ են հետաքրքրված են ներդրումների եկամտաբերությամբ: Նրանց ավելի շատ գրավում է գաղափարի իրականացման հարցում օժանդակությունը, այսինքն. նրանց գրավում է գաղափարը, որի դիմաց միգուցե նրանք ստանում են ինչ-որ բոնուսներ կամ նվերներ:
Բարեգործական նախագծերի ֆինանսավորումը շատ տարածված է մշակույթի ոլորտում՝ գրքեր, ֆիլմեր, երաժշտություն, խաղեր, համերգներ, միջոցառումներ և այլն:
Քրաուդֆինանսավորման հայտնի հարթակներ են՝ Kickstarter-ը, Indiegogo-ը, Boomstarter-ը:
Օգտագործե՛ք այս մոդելը, երբ ուզում եք փորձարկել որևէ գաղափար՝ տեսնելու համար, արդյո՞ք մարդիկ պատրաստ են ներդրումներ կատարելու: Առաջին վաճառքից բացի, Դուք կկարողանաք ստանալ պրոդուկտի վերաբերյալ կարծիքներ և անտոկոս ֆինանսավորում՝ Ձեր գաղափարի համար:
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- Marillion (1997)
- Cassava Films (1998)
- Diaspora (2010)
- Brainpool (2011)
- Pebble Technology (2012)
5. ՎարձավճարԱպրանքը գնելու փոխարեն հաճախորդը վարձակալում է այն: Այս դեպքում նրան շատ ավելի քիչ գումար է պետք: Ընկերությունն օգտվում է յուրաքանչյուր պրոդուկտի ավելի շատ եկամտից, քանի որ հաշվարկվում է օգտագործման ողջ ժամանակահատվածի համար: Երկու կողմերն էլ օգտվում են ապրանքի արդյունավետ օգտագործումից:
Գնման փոխարեն վարձակալելը հին բիզնես մոդել է: Օրինակ՝ միջնադարում ազնվական մարդիկ իրենց հողը վարձակալության էին տալիս ֆերմերներին՝ բերքի մի բաժնի դիմաց (տասանորդ): Այսօր վարձավճարը առավել հաճախ օգտագործվում է անշարժ գույքի ոլորտում, օրինակ Գերմանախոս երկրներում բնակարանների կեսից ավելին վարձակալված է։
Բիզնես մոդելը կարող է կիրառվել ցանկացած ոլորտում։
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- Saunders System (1916)
- Xerox (1959)
- Block-buster (1985)
- Rent a bike (1987)
- Mobility Carshar-ing (1997)
- MachineryLink (2000)
- CWS-boco (2001)
- Luxusbabe (2006)
- Flexpetz (2007)
- Car2Go (2008)
6. ԱճուրդԱճուրդը հիմնված է մասնակիցների կողմից առաջարկվող գների վրա. այլ կերպ ասած՝ պրոդուկտի արժեքը որոշվում է ոչ թե մեկ վաճառողի կողմից, այլ գնորդներն իրենք են ակտիվորեն ազդում ապրանքի կամ ծառայության վերջնական գնի վրա: Գնի որոշումը սկսվում է նրանից, որ հավանական գնորդը որոշակի գին է առաջարկում՝ ելնելով իր գնողունակությունից: Աճուրդի ավարտին իրը կամ ծառայությունը ձեռք է բերում այն գնորդը, ով ամենաբարձր գինն է առաջարկել: Հաճախորդը օգտվում է ապրանքի արժեքի վրա ազդելու հնարավորությունից։
Համացանցի ի հայտ գալով՝ «Աճուրդ» բիզնես մոդելի զարգացման նոր դարաշրջան թևակոխեց։
Ֆիզիկական ներկայության անհրաժեշտությունն այլևս չկա: Այս ոլորտում առաջատարներից մեկը eBay աճուրդի կայքն է, որտեղ մարդիկ և ընկերություններ ամբողջ աշխարհից վաճառում են ապրանքների և ծառայությունների բազմազան տեսականի։
Այս մոդելի գրավչությունն ու ներուժը դրա ճկունության և գործնական կիրառության լայն շրջանակի մեջ է: Կարող եք կա՛մ առաջարկել Ձեր սեփական արտադրանքը, կա՛մ շուկա ստեղծել վաճառողների և գնորդների համար։
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- eBay (1995)
- Winebid (1996)
- Priceline (1997)
- Google (1998)
- Elance (2006)
- Zopa (2005)
- MyHammer (2005)
7. Համօգտագործվող սեփականությունԱյս բիզնես մոդելի օգտագործման դեպքում հաճախորդները ձեռք չեն բերում պրոդուկտն ամբողջությամբ, այլ միայն դրա մասնաբաժինը: Հետևաբար, նրանք միայն վճարում են ամբողջ գնի մի մասը:
Համօգտագործվող սեփականության մոդելը սկիզբ է առել կոմունիստական գաղափարախոսության և կոլեկտիվ կառավարման շրջանում: NetJets պիոներ ընկերությունը առաջիններից էր, ով տեղափոխեց այս բիզնեսի մոդելը մասնավոր հատված․ առաջարկեց ինքնաթիռների մասնաբաժին։ Հաճախորդները կարող են ձեռք բերել օդանավերի սեփականության բաժնեմաս` իրավունք ունենալով թռիչքի որոշակի քանակի ժամ:
Համօգտագործվող սեփականությունը հարմար է այն բոլոր դեպքերում երբ, մարդիկ պատրաստ են կիսել ակտիվները: Այս մոդելը լայնորեն կիրառվում է օդային ճանապարհորդությունների և անշարժ գույքի ոլորտում։
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- Hapimag (1963)
- Netjets (1964)
- Mobility Carsharing (1997)
- écurie25 (2005)
- HomeBuy (2009)
8. ԲաժանորդագրությունԲաժանորդագրության բիզնես մոդելը հաճախորդներին թույլ է տալիս կանոնավոր կերպով ստանալ եկամուտ: Ընկերությունը հաճախորդի հետ պայմանագիր է կնքում, որը սահմանում է ծառայությունների մատուցման հաճախականությունը և տևողությունը: Ծառայությունների համար հաճախորդները վճարում են կամ նախապես, կամ կանոնավոր պարբերականությամբ՝ սովորաբար ամսական կամ տարեկան: Այս մոդելը բարձր է գնահատվում հաճախորդների կողմից, քանի որ այն թույլ է տալիս հաճախորդին չանհանգստանալ առանձին ապրանքների կամ ծառայությունների գնման գործընթացի մասին, արդյունքում խնայում են ժամանակ և գումար:
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- Blacksocks (1999)
- Netflix (1999)
- Salesforce (1999)
- Jamba (2004)
- Spotify (2006)
- Next Issue Media (2011)
- Dollar shave club (2012)
9. ԻնքնասպասարկումԱյս մեթոդի օգտագործման դասական օրինակներն են սեփական նախագծերը պլանավորելը կամ ապրանքների կամ ծառայությունների դիմաց ինքնուրույն վճարումներ կատարելը: Ինքնասպասարկման բիզնեսը հսկայական ներուժ ունի ծախսերի խնայողության տեսանկյունից, քանի որ հաճախորդի ներգրավումը հաճախ կարող է հանգեցնել աշխատակազմի հաստիքների զգալի կրճատման:
Ինքնասպասարկման բիզնեսի մոդելը ծագել է ԱՄՆ-ում 20-րդ դարի սկզբին, երբ հայտնվեցին ինքնասպասարկման խանութներ: Կարծիք կա, որ «Ինքնասպասարկման ծառայություն» մոդելը ի հայտ է եկել այն ժամանակ, երբ դժգոհ գնորդները կորցրել են իրենց համբերությունը և իրենք են սկսել վերցնել իրերը խանութի դարակներից:
Ինքնասպասարկման մոդելը հիանալի է այն հաճախորդների համար, ովքեր նայում են արժեքին, պատրաստ են մասնակից լինել աշխատանքային պրոցեսին։ Սա ենթադրում է համատեղ աշխատանք հաճախորդի հետ, օրինակ՝ հագուստի դիզայները կարող է սկետչինգը անել հաճախորդի գաղափարով։
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- McDonald's (1948)
- IKEA (1956)
- Accor (1985)
- Mobility Carsharing (1997)
- BackWerk (2001)
- Car2Go (2008)
10. ՀամագործակցությունԱյս բիզնես մոդելն օգտագործող ընկերությունը նպաստում է երկու փոխլրացնող խմբերի փոխշահավետ համագործակցությանը՝ հանդես գալով որպես միջնորդ կամ հարթակ: Օրինակ, վեբ կայքերը հավաքագրում են աշխատանքի հայտարարությունները, իսկ որոնողական համակարգերը ցուցադրում են կայքը աշխատանք փնտրողներին։ Այս մոդելն իր արդյունավետությամբ ունի անուղղակի ցանցային էֆեկտ: Այս ձևաչափն է գործում բանկային ոլորտում։ Բանկը տրամադրում է վարկ՝ սպասարկման վճարների դիմաց։ Այժմ այս մոդելը շատ ակտուալ է սոց ցանցերում․ օրինակ, Facebook-ն իր ցանցում տալիս է գովազդելու հնարավորություն։
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- Diners Club (1950)
- JCDecaux (1964)
- Sat.1 (1984)
- Amazon Store (1995)
- eBay (1995)
- Metro newspaper (1995)
- Priceline (1997)
- Google (1998)
- Facebook (2004)
- MyHammer (2005)
- Elance (2006)
- Zattoo (2007)
- Groupon (2008)
11. Aikido (ալիքին հակառակ)Բիզնես մոդելը ներկայացնում է պրոդուկտ կամ ծառայություն, որն էապես տարբերվում է շուկայական ստանդարտներից: Մրցակից ընկերության նկատմամբ այս բիզնես մոդելն առաջարկում է գրավել այնպիսի դիրք, որով մրցակցի հետ ուղիղ առճակատման անհրաժեշտություն չի լինի։
Այս բիզնես մոդելի հաջող օրինակ է Cirque du Soleil-ը: Ընկերությունը իսկական մշակութային ֆենոմեն է, որն ըստ էության կրկես է, բայց տարբերվում է ավանդական կրկեսներից մի քանի կարևոր կետով: Cirque du Soleil-ը կանխամտածված կերպով հրաժարվել է կենդանիների և հայտնի մարդկանց թանկարժեք ներկայացումներից, որոնք սովորաբար կազմում են կրկեսային ցանկացած սովորական ծրագրի հիմքը: Փոխարենը՝ նա համատեղում է օպերայի, բալետի, թատրոնի և փողոցային ներկայացման տարրերը կրկեսային դասական արվեստի հետ՝ ստեղծելով զվարճանքի բոլորովին նոր տեսակ: Cirque du Soleil-ի յուրօրինակ ոճը խնայում է ծախսերը` ներգրավելով նոր և բազմազան հանդիսատեսի՝ ներառյալ մեծահասակներ և կորպորատիվ հաճախորդներ:
Այկիդո մոդելը շատ գրավիչ է, բայց այն կիրառելու համար մեծ քաջություն է պետք: Այս մոդելը լավ ձուլվում է ցանկացած ոլորտում:
Այս մոդելով առաջնորդվող ընկերությունների ցանկ- Six Flags (1961)
- The Body Shop (1976)
- Swatch (1983)
- Cirque du Soleil (1984)
- Nintendo (2006)
Օգտագործե՛ք այս օրինակները՝ զուգահեռ տանելով Ձեր ներկա բիզնես մոդելի հետ, միգուցե կարողանաք գտնել նոր գաղափար, որը շահութաբեր կլինի և կօգնի առանձնանալ շուկայում։