Կայքը օգտագործում է cookie ֆայլեր՝ կայքի օգտագործումը բարելավելու նպատակով:
ԼԱՎ
ԳՈՒՅՆԵՐԻ ՀՈԳԵԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ ՄԱՐՔԵԹԻՆԳՈՒՄ
Նկատե՞լ եք, որ կայքերում գնման կամ վճարման կոճակները միշտ կարմիր գույն են ունենում: Ինչու՞ է դեղինը հիմնականում օգտագործվում արագ սննդի լոգոտիպերում: Կամ ինչու՞ են ամբողջ աշխարհում բժիշկներն ու գիտնականները սպիտակ հագուստ կրում։ Դրանք պարզապես պատահականություններ չեն: Դրանք կանխամտածված մարքեթինգային ընտրություն են և ունեն գույնի հատուկ հոգեբանական ակնարկ։ Գույների տեսության այս հակիրճ ուղեցույցում Դուք կիմանաք, թե ինչպես օգտագործել գույների հոգեբանությունը՝ հաջողված մարքեթինգային արշավ իրականացնելու համար։ Կներկայացնենք գույների հիմնական տեսությունը, ցույց կտանք, թե ինչպես ճիշտ ընտրել գույները Ձեր բրենդինգի և կոնտենտի համար և կբացահայտենք սպառողների ընդհանուր վարքագիծը գույների նկատմամբ, մի քանի կարևոր ասոցիացիաներ, որոնց մասին պետք է տեղյակ լինեք:
Գույների հոգեբանությունը մարքեթինգում:

Ի՞նչ է դա։

Գույների հոգեբանության ուսումնասիրությունը ցույց է տալիս, թե ինչպես են գույներն ազդում մեր ընկալումների և վարքի վրա: Մարքեթինգում այս ուսումնասիրությունը օգնում է պարզել, թե որ գույներն են առավել տպավորվում սպառողների մոտ և ինչպես են դրանք ազդում նրանց գնման որոշումների վրա: Այս նրբությունները մեզ թույլ են տալիս արդյունավետ որոշումներ կայացնել մարքեթինգային ռազմավարություններում։

Ինչու՞ է գույնի հոգեբանությունը կարևոր

Գույնի հոգեբանությունը հասկանալը կոնտենտ մարքեթինգում կարևոր նախադրյալ է: Գույնն այն է, ինչը ստիպում է Ձեր լսարանին-սպառողին տեսնել և զգալ այն, ինչ Դուք եք ցանկանում, և ի վերջո, այն գործողության կատարման ազդակ է։ Ձեր կողմից կատարված գունային ընտրությունները մեծապես ազդում են Ձեր կայքի օգտագործման և տված կոնտենտի ընթերցանության վրա, ինչպես նաև այն ընկալման վրա, որը ունենում են սպառողները Ձեր ապրանքանիշի և պրոդուկտի վերաբերյալ, և թե որքանով են հակված գնումներ կատարելու համար: Ձեր կողմից կատարված գունային ընտրությունները մեծապես ազդում են Ձեր կայքի օգտագործման և տված կոնտենտի ընթերցանության վրա, գույների ճիշտ ընտրությունը կարող է ավելացնել Ձեր փոխազդեցությունը, խթանել վաճառքներն ու բարելավել կոնտենտի տեսանելիությունը: Իսկ սխալ ընտրության դեպքում որքան էլ հետաքրքիր բովանադակություն լինի, սպառողի փոխազդեցությունը կնվազի։

Ըստ WebFX-ի վիճակագրության՝
• Սպառողները ենթագիտակցորեն ընկալում են Ձեր կոնտենտը առաջին 90 վայրկյանում, և այդ մարդկանց մոտ 90%-ը ֆիքսվում է միայն գույնի վրա:
• Սպառողների 93% -ը գնումը կատարելիս առաջնահերթությունը տալիս տեսողական գործոնին


Գույնի հիմնական տեսություն (հիմնական տերմինաբանություն)

Եկեք սկսենք գույների հոգեբանության հիմնական տեսությունից:
Ահա այն հիմնական հասկացություններն ու տերմինաբանությունը, որոնց հետ պետք է ծանոթ լինեք․
Հիմնական գույներ
Երեք հիմնական գույներն են ՝ կարմիրը, կապույտը և դեղինը: Սրանք այն երեք գույներն են, որոնցից մենք ստանում ենք մնացած բոլոր գույները:

Բացառությունները, իհարկե, շատ են կան։ Ներկը խառնելիս կարևոր է, թե հատկապես որ գունանյութն եք օգտագործում այդ կարմիրը ստանալու համար` համապատասխան նոր գույն ստանալու համար: Եթե խոսում եք լույսի հետ կապված գույնի տեսության մասին, Ձեր հիմնական գույները կլինեն կապույտ, մանուշակագույն և դեղին: Տպագրության համար` CMYK, իսկ վեբ կայքերի և մոնիտորների համար` RGB:
Երկրորդական գույներ
Հիմնական գույները հավասարապես խառնելիս ստանում են երկրորդական գույները` մանուշակագույն, կանաչ և նարնջագույն: Կարմիրն ու կապույտը մանուշակագույն են դարձնում, կապույտն ու դեղինը կանաչ են դարձնում, իսկ կարմիրն ու դեղինը՝ նարնջագույն:
Երրորդական գույներ
Եթե հիմնական գույները միասին խառնենք անհավասար հարաբերակցություններում կամ առաջնայինը երկրորդական գույնի մեջ, ապա կստանանք երրորդական գույներ: Օրինակ, եթե կարմիրը խառնենք կապույտին, բայց ավելի շատ կարմիր օգտագործենք, քան կապույտ, կամ կարմիրը՝ մանուշակագույնով, կստանանք կարմիր-մանուշակագույն: Բոլոր երրորդական գույներն ունեն այս գծանշված անունները, և դրանք երբեմն անվանում են «երկանուն» գույներ:
Մաքուր գույներ
Մաքուր գույն է, որը խառնվել է սպիտակի հետ: Սպիտակ ավելացնելը նվազեցնում է գույնի ինտենսիվությունը և դարձնում այն ավելի բաց, գունատ: Կոչվում են պաստելային գույներ։
Մուգ երանգներ
Մուգ երանգը ստանում ենք՝ մաքուր գույնին սև ավելացնելով: Խառնուրդի մեջ սև ավելացնելը խամրեցնում է պայծառությունն ու ստեղծում ավելի մուգ երանգ։
Տոնային երանգներ
Եթե մաքուր գույնին ավելացնենք և՛ սև, և՛ սպիտակ (այսինքն՝ մոխրագույն), կստանաք գունային տոն, որը զսպում է մաքուր գույների ինտենսիվությունը (toned down)։
Սառը / տաք գույներ
Գունավոր անիվի վրա գծված են հիմնական, երկրորդական և երրորդական գույները, ինչպես նաև երանգները ու տոնները՝ ցույց տալու նրանց միջև կապն ու հարաբերությունները:

Գունավոր անիվի անկյունագիծը բաժանում է «տաք» և «սառը» գույները: Տաք գույները ներառում են ավելի շատ դեղին և կարմիր, մինչդեռ սառը գույները` ավելի շատ կապույտ և կանաչ:
Կոնտրաստ
Գույնի տեսության մեջ «contrast» տերմինը ցույց է տալիս, թե որքանով են տարբերվում երկու գույները միմյանցից: Բարձր հակադրությունն այն է, երբ մենք օգտագործում ենք երկու գույներ, որոնք իսկապես առանձնանում են միմյանցից, իսկ ցածր հակադրությունն այն է, երբ մենք օգտագործում ենք երկու գույներ, որոնք շատ չեն տարբերվում:

Այստեղ ոչ այնքան գույնի տարբերությունն է, որը հակադրություն է ստեղծում, որքան որ տոնային տարբերությունը: Որոշ գույներ, ըստ էության, ավելի մուգ են, քան մյուսները (այսինքն ՝ կապույտը ավելի մուգ է, քան դեղինը), բայց ամենամեծ տարբերությունն առաջացնող տոնն է: Եթե երկու գույները ունեն նույն տոնը, ապա դրանք քիչ հակադրություն կունենան:
Ինչպե՞ս օգտագործել գույների հոգեբանությունը մարքեթինգում
Լավ, հիմա, երբ արդեն ծանոթ ենք գույնի տեսության հիմնական հիմունքներին, եկեք քննարկենք դրա ազդեցությունը։

Ահա մի քանի կարևոր կետ այն մասին, թե ինչպես օգտագործել գույների հոգեբանությունը մարքեթինգում․

1. Համեմատե՛ք բրենդի գույներն ու բրենդի գաղափարախոսությունը

Համացանցում գույների մասին հաճախ կհանդիպեք կարծրատիպային տեսություններ։
Իրականում միանշանակ պատասխան չկա. Ձեր բրենդի համար համապատասխան գույնը մեծապես կախված է բովանդակության համատեքստից: Առաջին հերթին անհրաժեշտ է հաշվի առնել այնպիսի գործոններ, ինչպիսիք են Ձեր պրոդուկտը, ընկերության դիրքը շուկայում, ովքեր են Ձեր հաճախորդները և մրցակիցները:
Այնուամենայնիվ, վերլուծությունների հիման վրա գոյություն ունեն ընդհանուր ուղեցույցներ, որոնք օգտակար կլինեն բրենդինգում և մարքեթինգային արշավներում։
Այստեղ ամենակարևորը հետևյալն է. գույները պետք է արտացոլեն բրենդի անհատականությունը:

Կարմիրի հոգեբանությունը
Կարմիրը շատ հզոր, դինամիկ գույն է, որն արտացոլում է մեր ամենակենսական զգացմունքները՝ ջերմության և սիրո դրսևորում, սարսափի, վախի զգացում, գոյատևման պայքար: Կարմիրը նաև ուժեղ էներգիա հաղորդող գույն է, որը կարող է պատկերել մի կողմից ընկերասիրություն և ուժ, մյուս կողմից ագրեսիա, ցասում ՝ կախված դրա համատեքստից:

Ընդհանուր առմամբ, եթե ցանկանում եք շատ արագ ուշադրություն գրավել, ապա միանշանակ ընտրեք կարմիրը: Պարզապես հիշեք, որ այն պետք է քիչ օգտագործել՝ խուսափելու համար բացասական արձագանքներից, որոնք կարմիրը այդքան հեշտությամբ կարող է արթնացնել:

Նարնջագույնի հոգեբանությունը
Նարնջագույնը շատ հետաքրքիր հոգեբանական իմաստ ունի, քանի որ այն համատեղում է կարմիրի ուժն ու էներգիան և դեղինի ընկերասիրությունն ու խանդավառությունը: Այն նաև խթանում է մեր ախորժակը, այդ իսկ պատճառով սննդի, սպասարկման ապրանքանիշներում այս գույնը գերակշռող է։

Հայտնի է, որ նարնջագույնը նաև մոտիվացնող գույն է, կյանքի հանդեպ դրական վերաբերմունք և ընդհանուր խանդավառություն է հաղորդում:

Դեղինի հոգեբանությունը
Դեղին գույնը երջանկության, կենսուրախության, լավատեսության խորհրդանիշ է: Ցանկացած ուրախ բան գրեթե միշտ դեղին է:
Ամեն անգամ, երբ հարկավոր կլինի ինչ-որ մեկի տրամադրությունը բարձրացնել կամ ոգեշնչել, օգտագործե՛ք դեղին: Բայց և այնպես, խուսափեք այն չափից շատ օգտագործելուց, պահպանե՛ք հավասարակշռությունը։
Կանաչի հոգեբանությունը
Կանաչը բնության մեջ առավել տեսանելի գույներից է, որն արտացոլում է կյանքը, հանգիստը և խաղաղությունը: Այն նաև աճի, զարգացման, եկամուտի խորհուրդ ունի։
Կապույտի հոգեբանությունը
Կապույտը խորհրդանշում է վստահություն և հուսալիություն, հանգստություն: Այն ամբողջ աշխարհում ամենահայտնի և ամենասիրված գույներից մեկն է:
Ի տարբերություն կարմիրի՝ կապույտն ավելի շատ հոգևոր ընկալում ունի, քան ֆիզիկական։ Սակայն ինտենսիվ կիրառելու դեպքում կարող է փոխանցել սառնություն կամ անբարյացկամություն:

Ընդհանուր առմամբ, կապույտը սիրված գույն է, որը կարող է հանգստության և վստահության զգացում բերել հարաբերություններ հաստատելիս, հատկապես մարքեթինգի ոլորտում:
Մանուշակագույնի հոգեբանությունը
Մանուշակագույնը առավել հայտնի է իր առեղծվածությամբ և հոգևորությամբ: Այն ունի կարմիրի էներգիան և ուժը, կապույտի մեղմությունն ու հուսալիությունը՝ պահելով կատարյալ հավասարակշռություն ֆիզիկականի և հոգևորի միջև: Մանուշակագույնը խորհրդանշում է շքեղություն, համարձակություն, առեղծված և մոգություն:
Վարդագույնի հոգեբանությունը
Վարդագույնը կարմիրի ավելի մեղմ, պակաս ինտենսիվ տարբերակն է, որը ստեղծում է կարեկցանքի, սիրո, հույսի, զգայունության զգացում: Ընդհանուր առմամբ, վարդագույնը կարող է հիանալի հակադրություն-համադրություն կազմել կարմիրի հետ։ Առավել հաճախ հանդիպում է նորաձևությունում։
Շագանակագույնի հոգեբանությունը
Անվտանգության և պաշտպանության, ապահովության, աջակցության խորհրդանիշ է: Հողի գույն է, հետևաբար ամրության, կայունության, առատության խորհուրդ ունի։ Խորհուրդ է տրվում կիրառել այնտեղ, որտեղ սևը կարող է չափազանց ինտենսիվ լինել:
Ոսկեգույնի հոգեբանությունը
Ոսկին բոլոր մշակույթներում ասոցացվում է շքեղության և բարեկեցության հետ, բայց այն ունի նաև հոգևոր ընկալումներ՝ բարեկամություն և հուսալիություն:
Սև գույնի հոգեբնաությունը
Սևը անկախություն, վերահսկողութուն, լրջություն է խորհրդանշում: Մյուս կողմից փոխանցում է բացասական ընկալումներ՝ չարիք, առեղծված, դեպրեսիա, մահ։ Վիզուալներում կիրառվում է այս կամ այն հատվածը ընդգծելու համար, դե իսկ տեքստերում շրիֆտային անփոխարինելի գույն է։
Սպիտակ գույնի հոգեբանությունը
Սպիտակը լիարժեք մաքուր գույն է, մաքրության, անմեղության, խաղաղության խորհրդանիշ է: Ներկայացնում է նոր սկիզբ, թարմություն։ Սակայն ունի բացասական ընկալումներ ևս՝ մեկուսացում, մենակություն և դատարկություն:
1. Արդյունավետ օգտագործե՛ք գունային հակադրությունը

Գունային հակադրության միջողով կարող եք կոնտենտում հատվածները առանձնացնել միմյանցից: Դա է թույլ տալիս ուղղել սպառողի ուշադրությունը այնտեղ, որտեղ ցանկանում եք, և դրդել նրան հստակ գործողության (գնման կոճակներ, վաճառքի տեղեկատվության և այլնի): Կարևոր է մանրակրկիտ մտածել, թե գունային ինչ հակադրություն եք ընտրում բովանդակության համար: Այն մեծացնում է կոնտենտի տեսանելիությունը, առանձնացնում է կարևորը ոչ կարևորից։

Գույների տեսության մեջ միմյանց լրացնում են այն գույները, որոնք ունեն ուժեղ հակադրություն կամ հակառակը։ Ուժեղ հակադրություն է օրինակ՝ կապույտ-նարնջագույն, կարմիր-կանաչ և այլն:
Ցածր հակադրության գույները գեղագիտորեն ավելի հաճելի և հեշտ ընկալվող են աչքի համար: Կարևոր է հավասարակշռություն ձեռք բերել և ճիշտ օգտագործել Ձեր մարքեթինգային բովանդակության մեջ ցածր կոնտրաստի և բարձր կոնտրաստի տեխնիկայի խառնուրդը:

Անալոգային գույները համարվում են իրար մոտ, «հարազատ» գույները։ Դրանք հակադիր կամ բախվող չեն, լրացնում են միմյանց: Անալոգային գույներից կարող ենք ստանալ նուրբ և գեղեցիկ վիզուալ։

Մոնոխրոմ գույները մեկ գույնի տարբեր երանգներ են: Իրար լրացնող գույների նման, դրանք աչքի համար ցածր հակադրություն ունեն, նուրբ են և հաճելի:
Անալոգային գույների համեմատ դրանք նույնիսկ ավելի մեղմ և նուրբ են, քանի որ հիմնված են մեկ գույնի վրա: Մոնոխրոմ գույները հիանալի են գործում, երբ զուգորդվում են մեկ այլ լրացնող գույնի հետ:
Հիշեք, թե ինչպես ասացինք, որ պետք է հավասարակշռություն պահպանել ցածր հակադրություն և բարձր հակադրություն ունեցող գույների միջև: Լավագույն միջոցը միմյանց լրացնող և անալոգային կամ մոնոխրոմ գույների խառնուրդ օգտագործելն է:
1. Մի՛ բարդացրեք

Փոքր բիզնեսի ամենամեծ սխալներից մեկն այն է, որ չեն դիմում պրոֆեսիոնալ դիզայների և իրենց կոնտենտ մարքեթինգում չափազանց շատ գույներ են օգտագործում։ Ուսումնասիրությունները ցույց են տալիս, որ մարդկանց մեծամասնությունը նախընտրում է ընդամենը 2-3 գույների պարզ գունային համադրությունները, այնպես որ մի բարդացրեք գույների ընտրությունը:
Հիշե՛ք, որ սպառողները նախընտրում են պարզ և հասանելի բովանդակություն՝ իր բոլոր դրսևորումներով։

2. Փորձե՛ք Ձեր լավագույն գույները.

Այն, թե ինչպես են մարդիկ իրենց պահում, երբ տեսնում են այս կամ այն գույնը, ուղղակիորեն ազդում է բրենդի փոխազդեցության վրա: Կսեղմե՞ն Ձեր CTA-ի կոճակը: Կընթերցե՞ն առաջարկը: Արդյո՞ք կնկատեն Ձեր էլ. Փոստի նամակը:
Ըստ գույների հետազոտությունների՝ մարդիկ բովանդակության մասին դատողություն են անում 90 վայրկյանում կամ ավելի քիչ: Եվ այդ կարճ ժամանակահատվածում այդ դատողության մինչև 90% -ը ազդում է իրենց տեսած գույների վրա: Փաստորեն, գույնը 80%-ով ավելացնում բրենդի ճանաչելիությունը։ Կարևոր է զգույշ ընտրել բրենդի գույնը և հավատարիմ մնալ դրան:
Ինչ վերաբերում է CTA-ին, կան գույներ, որոնք հիանալի են աշխատում, բայց այնուամենայնիվ պետք է համապատասխանեցնենք Ձեր բրենդինգին։

Նարնջի և կապույտի գույների համադրությունը հզոր է: Գույնի կուրության առումով այն բավականին անվտանգ է, և դրական է ընկալվում օգտատերերի կողմից։
Բայց բավարա՞ր է արդյոք միայն հիանալի համադրությունը:
Օրինակ Ֆեյսբուքում, նարնջագույն ֆոներով նյութերը բարձրացնում են քլիքների տոկոսը՝ կապույտի համեմատ։ Քանի որ ֆեյսբուքը ինքնին կապույտ է, կապույտ ֆոնը կուրացնում է, նվազեցնում փոստի տեսանելիությունը։ Արդյունքը կարող է տարբեր լինել այլ սոցիալական ցանցերում։
Այն, ինչ աշխատում էր Facebook- ում, կարող է չաշխատել Twitter- ում:
Անհրաժեշտ է թեստեր անցկացնել։

3. Հաշվի՛ առեք մշակութային տարբերությունները

Եթե աշխատում եք միջազգային շուկայում, համոզվեք, որ տեղյակ եք Ձեր հաճախորդների մշակութային առանձնահատկություններին, գույների խորհրդանիշներին։
Օրինակ՝ Չինաստանում կարմիրը խորհրդանշում է հաջողություն և բարգավաճում, մինչդեռ Իռլանդիայում հաջողությունը կապվում է կանաչի, ոսկեգույնի հետ։
Քաղաքականությունը իր ազդեցությունն ունի հասարակության ընկալումներում, նույնիսկ եթե տվյալ երկրները նույն մշակույթի կրողն են։
Օրինակ, ԱՄՆ-ը և Մեծ Բրիտանիան: Արտաքնապես՝ երկու (համեմատաբար) նման մշակույթներ ունեցող երկու երկրներ՝ երկուսն էլ արևմտյան, հարուստ, առաջին կարգի երկրներ, որտեղ գերակշռում են անգլախոս բնակիչները:
Այնուամենայնիվ, ԱՄՆ- ում կարմիրը աջակողմյան հանրապետական կուսակցության գույնն է, իսկ կապույտը՝ ձախակողմյան ժողովրդավարական կուսակցության գույնը: Մեծ Բրիտանիայում հակառակն է։
Նման նրբություններին տիրեպետելը կօգնի գրագետ մարքեթինգային արշավներ կազմել։

4. Խուսափե՛ք գույնի կուրության

Հայտնի է, որ մարդկանց զգալի հատվածը՝ հիմնականում արական սեռի ներկայացուցիչները, դժվարությամբ են տարբերակում գույները, ունեն, այսպես ասած, գունային կուրություն: Որպեսզի համոզվեք, որ Ձեր բովանդակությունը հասանելի է բոլորին, համոզվեք, որ կոնտենտում կա գունային բարձր հակադրություն։

5. Փորձարկե՛ք գույների տարբեր համադրություններ

Լավագույն միջոցը `պարզելու, թե արդյո՞ք գունային որոշակի ընտրություններ գործում են, պառակտված փորձարկումն է: Պառակտման փորձարկումը ներառում է ձեր բովանդակության երկու տարբեր տարբերակների փորձարկում, որում բոլոր տարրերը նույնն են, բացառությամբ գույնի, և չափել հիմնական չափորոշիչները ՝ տեսնելու համար, թե որ գույնն է ավելի լավ:

Գույնի կապը բառերի հետ
Բազմաթիվ ուսումնասիրությունների արդյունքների արդյունքում կազմել ենք այս ինֆոգրաֆիկան, որը ներկայացնում է, թե ինչպես են կանայք և տղամարդիկ արձագանքում այս կամ այն գույնին: Կանայք և տղամարդիկ ունեն գունային տարբեր ընկալումներ և նախընտրություններ:

Ընդհանրապես, կանայք ավելի շատ գույներ և երանգներ են տեսնում, քան տղամարդիկ: Օրինակ, տղամարդիկ կապույտի ցանկացած երանգին անվանում կապույտ: Մինչդեռ կանայք կարողանում են առանձնացնել կապույտ, երկնագույն, փիրուզագույն և այլ տեսակներ։
Տրամադրության գույներ և հույզեր (ինֆոգրաֆիկա)
Ամփոփում

Այսքանով եզրափակում ենք մարքեթինգի գունային հոգեբանության այս սկսնակ ուղեցույցը: Ինչպես տեսնում եք, սովորելու շատ բան կա, բայց, հուսով եմ, սա կարող օգնել Ձեզ ընդհանուր պատկերացում կազմել գույների հոգեբանության հիմունքների մասին։ Հաջողություն!


ԿԱՊ
  • ՀԱՍՑԵ՝ ք․ Երևան, Մեսրոպ Մաշտոց պողոտա, 37 շենք
  • ՀԵՌ․ ՀԱՄԱՐ՝ +374 15 777 111
  • ԷԼ․ ՀԱՍՑԵ՝ support@ssbacademy.am